Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs (UK)

Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs 

 

“Feed The Rats” 

 

Rocket Recordings (LP + CD)

 

N.I.B. on the Tyne? Ultraheavy psichedelia, lampi metal e virus doom. Brainstorm noise senza controllo che dilania teschi cosparsi dal sangue dei Black Sabbath e Motorhead. Sludge che non ti  aspetti squarciato da urla di Satanassi ribelli. Il fastidiosissimo nome, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, accostato a un pestilenziale titolo, “Feed The Rats”, accende la scena di Newcastle con una tempesta di sacro splendore che è quanto di più Sabbathiano si possa udire.

Se dopo il devastante split con Cosmic Dead nel 2013, la band ha estrapolato le cellule di una follia spaziale quasi lirica, ora riconosciamo la struttura ossessiva dei primi lavori dei Sabbath unita al kraut, stile Cluster II, infuocato da idrogeno e ossigeno liquido. Tre brani terrorizzanti con ‘Psychopomp’ che spazza via la nebbia sul fiume Tyne e distorce riff colossali concedendo una ripetizione molecolare, una minaccia ossessiva, continua, pedaliere bruciate e urla paranoiche.

Il secondo pezzo è ‘Sweet Relief’ (richiamo sfrontato a Sweet Leaf ?) una combustione tombale compressa in soli quattro minuti dove il cantante Matt Baty risponde a Ozzy ululando. Il riff diventa un conato di fosforo bianco, le chitarre di Adam Sykes e Sam Grant aggrediscono l’etere ustionando qualsiasi cosa. L’assalto ciclonico di una sequenza di note, ad ampio respiro circolare, tipo cupissimo stoner, frantuma ‘Icon’.

Groove come colpi di ghigliottina dal rumore plumbeo, latrati di bestia ferita, assoli strappati roteando, immensi, nel vento acido del crepuscolo. La dissoluzione totale, mediante vampate psych-elettriche in tono epico, post ossianico.

Sandro Priarone

 

 

Una risposta a “Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs (UK)”

  1. English translation…

    Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs
    “Feed The Rats”
    Rocket Recordings (LP + CD)

    N.I.B. on the Tyne? Ultraheavy psychedelia, metal lightnings and doom virus. Brainstorm noise without control that tears apart skulls sprinkled by Black Sabbath and Motorhead’s blood. Unexpected sludge broke by shouts of rebel Demons. The annoying name, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, pulled together to a pestilential title, “Feed The Rats”, turns on the Newcastle scene with a storm of sacred splendour which is more Sabbathian than anything else could be heard.

    If after the devastating split with Cosmic Dead in 2013, the band has extrapolated the cells of an almost lyrical space insanity, now we recognize the obsessive structure of the first works from Black Sabbath linked to kraut, Cluster II style, made red-hot by liquid hydrogen and oxygen. Three terrifying songs with ‘Psychopomp’ that wipes out the fog on Tyne river and twists monumental riffs by giving a molecular repetition, an obsessive threat, continuous, burned pedals and paranoid screams.

    The second piece is ‘Sweet Relief’ (impudent reference to Sweet Leaf?) a grave combustion compressed in only four minutes where the singer Matt Baty answers to Ozzy by howling. The riff becomes a white phosphorus retch. Adam Sykes and Sam Grant’s guitars attack the ether to burn anything. The cyclonic assault of a sequence of notes, by a wide ranging of circular breath, smashes ‘Icon’ like a very dark stoner.

    Groove like shots of guillotine with a plumbeous noise, barking of a wounded beast, solos ripped twirling around, enormous, in the acid wind of sunset.
    The total dissolution, through psych-electrical flushing in epic spirit, post-ossianic.

I commenti sono chiusi.