Hibushibire (JP)

Hibushibire

 

Freak Out Orgasm!

 

Riot Season Records (LP + CD)

 

Assalto profetico sostenuto da empirica casualità nell’evoluzione delle variabili dinamiche. Configurato come un bacio psicotico dalla formula oppioide provoca la combustione di stormi magenta-ciano-gialli innalzati nell’aria. Presenti dappertutto o da nessuna parte, disarmonia-armonia, elementi senza ordine-concettualmente ordinati.  Ora provate a mettere insieme questa teoria caotica in un sound terrificante, cresciuto nel pontificio psichedelico più devastato, dilatando la divisibilità di massa e estensione. Otterrete una penetrante ebrezza sfrenata, l’energia di “Freak Out Orgasm!”.

Kohei Changchang Takatura da Amagasaki, Giappone, è Ultraman con chitarra e canto, insieme ad un impenetrabile 821 al basso e Ryu Matsumoto alla batteria formano Hibushibire (idioma porno slang del Sol Levante).

Three piece di Osaka i cui trip acidi deformano immani cariche iper-distorte. Aperture esponenziali progettano un episcopio stupefacente, proiettato attraverso il muro del suono di Leigh Stephens e Randy Holden. Farneticazione dal rumore ricurvo sino al vaneggiamento allucinato, magico equinozio che sgorga dal calice potente dei Blue Cheer, Other Half, Kingdom, Hadaka No Rallizes, Blues Creation, Acid Mothers Temple. Proprio il massimo Precettore Spirituale di AMT, il leader-guru Makoto Kawabata (reicarnazione di Father Yod, luce hippie della Source Family) produce e illumina l’album e i suoi discepoli.

‘Lucifer My Friend’s’ è una supernova sonica in cui ChangChang, in quasi tre minuti, regala asperità chitarristiche assurde fondendo Hendrix e Ritchie Blackmore con graffi freakish incontenibili. ‘Hallucination Valley Blues’ vibra in tre movimenti aurali completamente extra-orbita. Bramosia corticale che si alimenta con distorsioni serotoniche, nulla riesce a fermare la perdita della visione razionale a causa di un travolgente, narcotico, riff disintegrato. Heavy psych assordante. Immaginate Chang vestito di stoffa scura, con la grossa fibbia di metallo urlante in vita. Capo ricurvo all’indietro, occhi sbarrati, estasi convulsiva e la Fender in preda a spasmi cosmici. Nello stesso tempo la sezione ritmica crea un tappeto stellare, 821 (Kazu SarryHani Hori), con un vecchio Fender Jazz Bass Fretless made in Japan, intinge ogni fibra nel groove psichedelico e spazza via qualsiasi cosa gli si pari davanti.

‘Trepanation Breakdown’ è come se Randy California e Dickie Peterson si unissero agli Amon Duul per una jam con gli Earthless, suonata a Helluva Lounge di Kobe, mentre sotto il palco esplode il baccanale contutti gli Acid Mothers Temple in meditazione. Questi ultimi sono il vero fulcro ispirativo di Hibushibire, l’anima da cui sollevare sostentamento e influenza. Un’onda lisergica sorpresa a scorrere, come miele elicoidale, nell’etnia musicale maggiormente alternativa. ‘Deep Throat River Holy Mountain High’ assume la sintesi di stirpe globale fra spezie d’Oriente e Medio Oriente, spargendo variazioni di synth, Zurna, strumento musicale a fiato utilizzato presso i paesi arabi, Santour, di origine iraniana suonato con due bacchette che percuotono innumerevoli corde.

Overdubbed sparsi in tutta l’opera che si elevano donando intermezzi accecanti, wah-wah sotto biosintesi estrema, una forma non raggruppata in pochi accordi simultanei, ma sfalsati in modo consecutivo. “Freak Out Orgasm!” apre a risonanze infinite e ad un modo raro di eseguire perfezione e emozione. Un grande slancio di vertiginoso ardore.

“The vanguard of next-generation psychedelic underground rock from Osaka” (Makoto Kawabata).

 

Sandro Priarone

Una risposta a “Hibushibire (JP)”

  1. English translation…

    Hibushibire
    Freak Out Orgasm!
    Riot Season Records (LP + CD)

    Prophetic assault sustained by empirical randomness in the evolution of dynamic variables. Configured as a psychotic kiss from the opioid formula, it causes the burning of magenta-cyan-yellow storms raised in the air. Present everywhere or nowhere, harmony-disharmony, elements without order-conceptually ordered. Now try to put together this chaotic theory into a terrifying sound, grown up in the most devastated psychedelic thought, dilating the divisibility of mass and extension. You will get an enthralling, unbridled thrill, the energy of “Freak Out Orgasm !”.

    Kohei Changchang Takagata from Amagasaki, Japan, is Ultraman with guitar and singing along with an impenetrable 821 on bass and Ryu Matsumoto on drums assemble Hibushibire (a Japan porno slang).

    Three piece from Osaka, whose acid trips warp immense hyper-distorted charges. Exponential openings plan an astonishing work, projected through the wall of sound of Leigh Stephens and Randy Holden. Ranting made by curved noise until hallucinatory delirium, a magic equinox that springs from the powerful goblet of sBlue Cheer, Other Half, Kingdom, Hadaka No Rallizes, Blues Creation, Acid Mothers Temple. Just the maximum spiritual preceptor of AMT, the leader-guru Makoto Kawabata (Father Yod’s reincarnation, hippie light of the Source Family) produces and illuminates the album and his disciples.

    ‘Lucifer My Friend’s’ is a sonic supernova in which ChangChang, in almost three minutes, gives absurd roughness guitar chords, blending Hendrix and Ritchie Blackmore with irresistible freakish scratches. ‘Hallucination Valley Blues’ vibrates in three aural movements completely extra-orbit. Cortical excitement that feeds with serotonic distortions, nothing can stop the loss of rational vision due to a overwhelming, narcotic, disintegrated riff. Heavy psych deafening. Imagine Chang dressed in dark cloth, with the big screaming metal buckle in his waist. Head curved backward, eyes wide open, convulsive ecstasy and the Fender spasming cosmic. At the same time, the rhythm section creates a stellar carpet, 821 (Kazu SarryHani Hori), with an old Fender Jazz Bass Fretless made in Japan, dips each tone in the psychedelic groove and wiping away whatever is in front of it.

    ‘Trepanation Breakdown’ is like Randy California and Dickie Peterson joined Amon Duul for a jam with Earthless, played at Helluva Lounge in Kobe, while under the stage explodes the bacchanal with all the Acid Mothers Temple in meditation. The latter are the true inspiration of Hibushibire, the soul to raise sustenance and influence. A lysergic wave surprised to flow, like helicoidal honey, into the most alternative music ethnicity. ‘Deep Throat River The Holy Mountain High’ takes the synthesis of a global bloodline between spices of the East and the Middle East, spreading synth variations, Zurna, a wind instrument used in Arabian countries, Santour, of Iranian origin played with two drum sticks that beat countless strings.

    Overdubbed scattered throughout the opera that elevate by providing blinding intermissions, wah-wah under extreme biosynthesis, a form that is not gathered in a few simultaneous chords but out-of-phase in consecutive way.
    “Freak Out Orgasm!” opens up to endless resonances and to a rare way of perform splendour and emotion. A great glow of dizzying feeling.

    “The vanguard of next-generation psychedelic underground rock from Osaka” (Makoto Kawabata).

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