Alien Mustangs (GR)

Alien Mustangs

 

“Beat Of The Earth”

 

Cardinal Fuzz / Little Cloud Records (LP)

 

Gli Alien Mustangs sono di Salonicco, Grecia. L’album di debutto, “Alienation”, è stato pubblicato nel 2018 e questo “Beat Of The Earth” è il loro secondo lavoro. Aedi dell’Ellade, diffondono e tramandano la conoscenza di una dimensione poetico-musicale in cui i miti vengono trasmessi e celebrati. Mythos e logos dalle abbondanti influenze artistiche con confronti mutevoli incessanti. Splendido plasmide ricombinante che affonda nel passato gloria e veggenza, possiede memoria e autenticità lisergiche appartenenti a dissonanze chitarristiche, trance da feedback-pop, motorik variegato e articolazioni shoegaze.

Un racconto accessibile a tutti, in quanto a linguaggio, dove il mito viene suggestionato con un significato magico e quasi religioso. Un ordine cosmico in cui si esprime la verità in modo assertorio. Una verità necessaria, esterna. Nulla si inventa, nulla si modifica ma si attinge. Un prodotto imperfetto dell’attività estetica, a volte contrapposto alla corrispondenza, a volte approssimato ad essa, benchè espressione di verosimiglianza. Aris Ramejkis Bernadette (bass), Kosmas Mavridis (drums), Haris Agoritsas (guitar), Nikos Maloutas (guitar, vocals), Nikakis Aggelopoulos (organ, synth), formano una sostanza ipotetica ormai presente in ogni parte dell’Universo, allucinato e imponderabile, propagata nella luce e nel vuoto.

‘Sound No Future’ dissemina grandezze di natura ondulatoria, un inno sidereo con radiazioni drone nell’immensità spaziale. ‘Fairy Meadows’ si allinea à la Neu tra strutture stridenti e mutazioni orecchiabili. Fuzz monotematico e magma melodico rievocano scorrevoli echi mistici in ‘Illusions’, mentre Loop e Stooges si contendono il muro distorto di ‘Secret Days’ e ‘Darklands’. Battiti spiritici e scariche elettriche di chitarra esasperano i toni del trip monolitico. L’atmosfera ossidante diventa eletta e ‘Waiting The Dawn’ suona un’emozione particolare. Placido tappeto d’organo, acre, riverberi sognanti che finiscono per delineare l’ultimo viaggio del disco.

La comprensione della rivelazione si narra in queste pieghe, al di là dell’offrirsi in modo mnemonico e appagante.

Sandro Priarone

Una risposta a “Alien Mustangs (GR)”

  1. English translation…

    Alien Mustangs ‎
    “Beat Of The Earth”
    Cardinal Fuzz, Little Cloud Records (LP)

    The Alien Mustangs are from Thessaloniki, Greece. The debut album, “Alienation”, was released in 2018 and this “Beat Of The Earth” is their second work. Aedi from Ellade, spread and pass on the knowledge of a poetic-musical dimension in which myths are transmitted and celebrated. Mythos and logos with abundant artistic influences with incessant changing comparisons. Splendid recombinant plasmid submerges into the past glory and clairvoyance, possesses memory and lysergic authenticities belonging to guitar dissonances, feedback-pop trance, motorik varied and shoegaze articulations.

    A story accessible to all, in terms of language, where the myth is influenced with a magical and almost religious meaning. A cosmic order in which truth is expressed in an assertive way. A necessary, external truth. Nothing is invented, nothing is changed but it is drawn on. An imperfect product of aesthetic activity, at times opposed to correspondence, at times approximated to it, although an expression of verisimilitude. Aris Ramejkis Bernadette (bass), Kosmas Mavridis (drums), Haris Agoritsas (guitar), Nikos Maloutas (guitar, vocals), Nikakis Aggelopoulos (organ, synth), form a hypothetical substance now present in every part of the Universe, hallucinated and imponderable, propagated in light and void.

    ‘Sound No Future’ disseminates wave-like quantities, a sidereal hymn with drone radiation in the immensity of space. ‘Fairy Meadows’ aligns to the Neu between strident structures and catchy mutations. Monothematic fuzz and melodic magma evoke flowing mystical echoes in ‘Illusions’, while Loop and Stooges vie for the distorted wall of ‘Secret Days’ and ‘Darklands’. Spiritual beats and electric shocks of the guitar exasperate the tones of the monolithic trip. The oxidizing atmosphere becomes elect and ‘Waiting The Dawn’ sounds a particular emotion. Placid organ carpet, acrid. Dreamy reverberations that end up to delineate the last journey of the record.

    The understanding of revelation is told in these folds. Beyond the offer oneself in a mnemonic and satisfying way.

I commenti sono chiusi.