Trip Hill (IT) interview

TRIP HILL

UN MAGICAL MISTERY TOUR NEL GIARDINO DEL MAGO

di Domenico Caccamo

 

Nella vita di Fabrizio Cecchi aka Trip Hill ogni immagine racconta una storia e ogni nota musicale esprime diversi stati d’animo del suo cuore pulsante. Giorno dopo giorno, mesi, anni e ogni singolo momento della sua vita, l’avventura musicale di Trip Hill ha superato tutti i limiti dell’espressività musicale. Dal primo giorno fino ad oggi (sono circa trent’anni!) la sua mente creativa non ha mai smesso di meravigliare. È sempre stata alla ricerca inquieta, e ancora sulla sua strada, di nuove sonorità. Diciotto deliziose opere (da cassette a CD e vinili, destinati solo ad un buon gruppo di seguaci) uscite sempre in edizioni limitate, con artwork impeccabili, che definiscono l’anima di un uomo cresciuto con la sua musica che, in un certo senso, diventa la storia della sua vita. Apriamo il cappello di questo mago e sentiamo la forza del suo vortice pieno di emozioni…

Fabrizio, fai parte della scena musicale underground italiana da quasi 30 anni, ed hai pubblicato ben 18 lavori colmi di suoni psychedelici. Ma incominciamo dall’inizio. Quando hai iniziato a fare musica, o meglio a che età hai iniziato a suonare la chitarra e cosa ti ha influenzato di più a farlo?

TH (FC) Ho iniziato tardi, molto tardi. Era circa il 1986 durante gli ultimi anni di frequentazione dell’Istituto d’Arte di Firenze, avevo 17 anni . Il mio strumento era il basso elettrico, che ho iniziato a suonare come autodidatta. E’ stato un amore casuale ed immediato e già alcuni mesi dopo suonavo in alcune bands genere: GBH, Big Black, Black Flag, passando poi al Paisley Underground e Garage-Punk. La chitarra è arrivata solo più tardi in funzione del progetto Trip Hill.

Quali sono stati i musicisti che ti hanno influenzato ed hanno cambiato il tuo stile musicale?

TH (FC) All’inizio non riuscii ad appassionarmi ai singoli musicisti, erano le bands ad influenzarmi: Ultimate Spinach, Joe Byrd and the Field Hippies, Hapshash and the Coloured Coat, e cominciai a collezionare la maggior parte di quel materiale, sopratutto americano periodo ’67-’71.

Nei primi anni 90 hai fatto parte di due psych rock bands della scena Italiana:  I Barbieri ( dal 91 al 92 al basso )  e Stoici con cui hai realizzato due cassette autoprodotte: “To Sum Up” and “Open Your Eyes Part two”. Cosa ci puoi dire delle tue esperience musicali con questi due gruppi che musicalmente erano anche diversi in stile . Psych beat (I Barbieri) e garage punk rock (Stoici). E quale dei due ti ha dato piu’ soddisfazione?

TH (FC) Con gli Stoici eravamo una band locale e raramente uscivamo dalla nostra regione. I Barbieri al contrario avevano già fatto uscire materiale per alcune etichette, e quando entrai nella formazione nel 1990 cominciai a suonare in lungo ed in largo per tutta l’Italia in maniera molto intensa. Ho buoni ricordi di tutte e due la band, anche se gli Stoici erano principalmente un mio progetto, mentre nei BARBIERI sono entrato a far parte quando erano un gruppo già attivo da alcuni anni. Non sono stati comunque gli unici gruppi in cui ho suonato. Nel 1999 con gli STAR-T (trio per 2/3 femminile di ispirazione Mod e Punk ’77 ) abbiamo realizzato un ‘7 pollici autoprodotto e partecipato alla compilation Mondo Beat vol. 2 per la Face Records (Sony) . Ma sopratutto i Fractal Mob, un duo di musica elettronica e sperimentale dedito a sonorità Cluster, Harmonia, Cosmic Jokers, con cui ho realizzato un demo su cassetta nel 1998 poi ristampato in 300 copie in vinile per la Psych-Out Records nel 2006.

Con Stoici, vedo che facevate anche delle covers. Arthur Lee’s Love “Signed D.C.” e Jefferson Airplane “White Rabbit” Come è nata la scelta di omaggiare questi grandi gruppi e queste due canzoni in particolare?

TH (FC) Facevamo cover non solo di questi due brani, ma come garage-band ne facevamo anche molte altre tra cui brani degli Zakary Thaks, Liberty Bell, Pebbles, Outsiders, Q 65, Monks, Small Faces…

Quindi, un giorno, ti accorgi che non era tutto cio’ che volevi fare da musicista. Decidi di intraprendere una carriera da solista per creare e sperimentare con la tua musica. Come e’ stato quando hai iniziato a lavorare sui tuoi nuovi brani? Avevi gia’ in mente un tuo partricolare suono?

TH (FC) A dire la verità mi stavo stufando di suonare nei gruppi, sopratutto i live erano diventati una routine noiosa. Nel 1994 non ne potevo più ed ho attaccato il basso al chiodo per un anno. Il 1994 fu oltretutto un anno di svolta, mi sposai, nacque mio figlio, e cambiai lavoro. Avevamo pochi soldi ed abbiamo abitato per alcuni anni in uno scantinato. In quel periodo mi stavo appassionando a quelle piccole realtà di “one man band” e “home recording” sparsi per il mondo, musicisti che con un registratore a cassette e qualche tastiera giocattolo producevano in casa musica fantastica e ‘fuori di testa’. Rockerilla aveva una pagina di queste minuscole produzioni amatoriali, poi fanzine come Chroinga Well, Ptolemaic Terrascope e altre minori facevano il resto. Acquistai un nuovo Tascam 424 ed iniziai a registrare e improvvisare con le testine del deck. Le prime registrazioni erano con il basso elettrico, una drum-machine ed i volumi di “Sound Effect” in vinile, non avevo nemmeno un sintetizzatore.

Agli inizi eri tu, il tuo basso e il registratore o suonavi altri strumenti? Ti veniva facile registrare o ci mettevi del tempo?

TH (FC) E’stata dura, ma allo stesso tempo mi è venuto tutto molto naturale. Dopo poco tempo iniziai a padroneggiare un po’ la chitarra elettrica, chitarra acustica, e la batteria, questa volta quella vera e non la drum-machine. Con i primi due demo stavo iniziando a prendere le misure ed hanno ancora molte influenze da psych-bands.

Quando ti sei reso conto di aver raggiunto il massimo della tua maturita musicale?

TH (FC) Quando gli ascolti si facevano più difficili (dall’improvvisazione, al free-jazz) essendo autodidatta ero consapevole dei miei limiti, ma credo che una persona debba sempre spingersi oltre.

I tuoi primi lavori sono usciti on cassette only, via UK Steve  Lines leggendari Acid Tapes (Reefus Moon, Alice’s Orb, The Chemistry Set, Paul Roland…). Che poi hai raccolto insieme in un doppio LP dal titolo “Takes From Oblivion” uscito via Psych -Out Rec. Come sei venuto a contatto con Steve e cosa, al tempo, ti saresti aspettato?

TH (FC) Ero un fan sfegatato degli Acid Tapes!!! Bellissimi e leggendari. Spedii il mio primo demo a Steve e lui subito lo inserì nella sua lista. Quando successivamente seppe dell’uscita della seconda cassetta mi chiamò per inserire anche quella. Non avevo aspettative, ero solo felice di essere stato inserito in quel “catalogo di visionari”, a me bastava.

Dopo questa esperienza, e dopo aver pubblicato due dischi per la Psych-Out e W Dabliu, hai deciso di fare uscire i tuoi dischi creando la Rinfresko Elettriko Records. Era perche’ volevi essere tu a tener cura dei dischi che publicavi o altro?

TH (FC) Nel 1997 feci 5 pacchetti e spedii Il secondo demo ad altrettante label. Tre di loro mi risposero che erano molto interessate a qual materiale. Il primo fu Gary Ramon della Acme Records ma non sarebbe riuscito a stamparlo a breve. Poi il compianto Mauro Bensi si presentò a casa mia il giorno dopo aver ricevuto il demo. Il primo Lp “Shoesting” uscì pochi mesi dopo per la sua W.Dabliù records. Sono una pessimo imprenditore di me stesso, odio fare marketing e non ho contattato più edichette. Dopo un periodo di inattività dal 2008 al 2014 mi sono spostato su altre piattaforme come Bandcamp. La Rinfresko Elettriko records è la mia piccola label già dai primi demotape.

Ascoltare la tua musica è come fare rivivere il fantastico sound psychedelico degli anni 60, e non solo. Ogni tuo disco esplora una infinita’ di generi musicali; dallo psych garage rock all’acid folk e al suono chitarristico sperimentale con anche un viaggio nel krautrock. La tua mente e’ come un cobaleno i cui colori illuminano ogni campo musicale. Hai una tua tecnica particolare che usi per ogni tuo disco?

TH (FC) La copertina di “Yesterday Sun of Tomorrow” andò in stampa per esigenza del produttore ancora prima di aver composto le tracce, da allora ho trovato il mio metodo, realizzando le copertine prima del lavori ed ispirandomi a queste per comporre poi le musiche.

Uno dei tuoi album è lo split del 2014 con il neozelandese Craig Williamson aka Lamp of the Universe. Un altro musicista che opera da one man band la cui visione musicale presenta delle affinità con la tua. Vi conoscete da tempo? Che percorso creativo vi ha portato a condividere questo progetto?

TH (FC) Non ho mai conosciuto Craig ma conoscevo bene i suoi lavori sopratutto i primi. Tutta l’operazione è stata fatta Andreas della Clostridium Records.

Una volta che hai elaborato uno schema per un tuo disco, hai sempre lavorato con un tema in mente o cambiava durante la registrazione? In un brano con chitarra c’è una fase di sperimentazione con accordature differenti?

TH (FC) Nella realizzazione di un nuovo progetto le cose si evolvono e cambiano in continuazione. Spesso mi trovo a decidere quale brano mettere nell’album solo all’ultimo minuto. Ho un archivio di materiale registrato su cassette, bobine e files digitali abbastanza numeroso e quindi ho la possibilità di recuperare ed elaborare un pezzo già in parte registrato se il contesto è quello giusto. La fase di sperimentazione è continua. Spesso uso accordature open D (re aperto) ed anche varianti.

La maggior parte della tua musica è strumentale, ma a volte decidi di dare altra luce ed espressività in una canzone aggiungendo la tua voce. Come scegli la canzone che ha bisogno della tua voce?

TH (FC) La voce è per me un incubo. Odio cantare. E oltretutto sinceramente penso di essere pessimo. Se trovo una progressione di accordi interessante a cui deve far seguito una parte vocale sono dolori. Spesso abbandono. Scrivo i testi al volo su dei piccoli pezzi di carta che cambiano addirittura mentre li registro. Non sento di avere alcun messaggio da trasmettere e sarei spesso tentato di fare del “mumbling” come Dunlavy o Paul Chain.

Tu sei un polistrumentista. Nei tuoi dischi suoni una grande varieta’ di strumenti, dal sitar elettrico al moog, alla batteria… Ma ad un certo punto inviti in studio alcuni amici ad aiutarti. Come mai?

TH (FC) Oltre ad essere ottimi musicisti sono sopratutto vecchi amici con cui spesso ho intrapreso progetti. Andrea Papi e Claudio Macchia sono stati nella line-up degli Stoici per esempio.

Credo che la maggior parte della tua musica viene registrata e masterizzata a casa, ma registrare in studio e’ tutta un’altra cosa. Come scegli lo studio di registrazione per registrare la tua musica?

TH (FC) Beh ironicamente ci ho sempre scherzato sopra chiamando il mio basement studio sotto casa con nomi diversi, in verità si tratta sempre di casa mia. Il mio approccio creativo è basato sull’ispirazione momentanea e non ripetibile. Ricerco quella freschezza data dall’attimo, e forse questo è il suono naif che mi caratterizza.

Ho letto che gli artwork dei tuoi dischi sono realizzate da tua moglie Cristina. Svolgete questo fase creativa insieme o lei crea al momento ispirandosi alla musica o scegliete da una serie di lavori già fatti? 

TH (FC) Cristina lavora come grafica. Ed in casa è stata lei la collezionista di vinile! Diciamo che il più delle volte mi occupo personalmente del disegno della copertina, ma lascio a lei la supervisione del layout.

A volte sembra che ti abbandoni e lasci che la tua mente guidi la tua chitarra o qualsiasi altro strumento facendo uscire fuori delle magiche melodie. Trovi qualche relazione tra sognare e comporre?

TH (FC) Un trip, un trip catartico appunto che lascio fluire. Anche l’arrangiamento è minimale e momentaneo. Non tendo a rifare o ripetere la canzone nei giorni successivi, sarebbe come suonare con una band e non voglio questo. Posso riemergere dallo studio a notte fonda come dopo dieci minuti.

Quali sono le tue principali influenze? Nella tua musica si sentono influenze Spacemen 3, Spiritualized, Suicide, Robbie Basho, gli sperimentali Sonic Youth, krautrock…

TH (FC) I gruppi che hai citato sono sicuramente punti di riferimento. Prima di essere un musicista sono stato un fruitore di musica, sopratutto delle produzioni anni 60 e 70 come The White Noise, Silver Apples, Hawkwind, Terry Riley, il folk sperimentale di Oliver, Fresh Maggots, ma anche i giapponesi Magical Power Mako. Negli ultimi anni ascolto molto della nostra produzione italiana come Egisto Macchi, Gruppo Di Improvvisazione Nuova Consonanza, The Feed-Back…

Il titolo del tuo nuovo album “Ain’t Trip Ceremony” è alquanto stuzzicante. Sembra ispirato a una 60s garage rock band dell’ Ohio, USA, che si chiama The Ant Trip Ceremony…

TH (FC) Ahahaha sicuro! Un piccolo gioco di parole in omaggio a quella band

Qual’è il disco piu’ sperimentale della tua produzione e quale più psych rock?

TH (FC) Sono tutti abbastanza strambi e diversi a loro modo. Trovo un sacco di gente che è appassionata ai miei primi lavori e questo mi fa piacere, ma sono più legato ai lavori più recenti anche se non hanno avuto la fortuna di uscite su vinile. Uno su tutti “Automatic Folk & Flowers”, amo quel lavoro! La foto virata in fucsia è stata fatta in un weekend in bici nelle stupende valli di Comacchio.

Quali sono i tuoi progetti per il futuro?

TH (FC) Mi prenderò tempo ma con il prossimo lavoro mi voglio spingere oltremodo oltre. Intendo realizzare qualcosa di brutto e poco digeribile, un mix di suoni, feedback ed oscillazioni. Come al mio solito l’artwork è già pronto, la musica invece è tutta da scrivere…

 

MAIN DISCOGRAPHY

“Expectations” (cassette, Acid Tapes) 1996
“The Wide World Over There” ‎(cassette, Acid Tapes) 1997
“Shoestring” ‎(LP, W Dabliù) 1998
“Takes From Oblivion” ‎(2xLP, Psych-Out Records) 2000
“Yesterday Sun Of Tomorrow” ‎(LP, Psych-Out Records) 2005
“Space Trip Passport ‎(LP, W Dabliù) 2005
“Ten Petals of Manipura” (CDr, Rinfresko Elettriko) 2008
“Lamp Of The Universe / Trip Hill” (LP & CD, Clostridium Records) 2014
“Raining Metallic Mushroom” ‎(CDr, Rinfresko Elettriko) 2014
“Automatic Folk & Flowers ‎(CDr, Rinfresko Elettriko) 2015
“Eliaf (CDr, Rinfresko Elettriko) 2018
“Afternoon of Free Improvisation (CDr, Rinfresko Elettriko) 2020
“Ain’t Trip Ceremony” (CDr, Rinfresko Elettriko) 2020

Una risposta a “Trip Hill (IT) interview”

  1. English translation…

    TRIP HILL

    A MAGICAL MISTERY TOUR IN THE MAGICIAN’S GARDEN

    by Domenico Caccamo

    In Fabrizio Cecchi aka Trip Hill life every picture tells a story and every music note express different moods of his beating heart. Day after day, months, years and every single moment of his life, Trip Hill music adventure has surpassed all limits of musical expressiveness. From the day one up to now (that’s around thirty years!!) his creative mind never ceased to wonder. It has always been on a restless search, and still on his path, for new sound creativity. Eighteen delightful works (from cassettes to CDs and vinyls intended only for a good bunch of followers) released always on ltd editions, with impeccable art work, that define the soul of a man who grew up with his music that, in a way, becomes his life story. Let’s open this magician’s hat and feel the force of its whirlwind full of emotions.

    Fabrizio, you’ve been around the Italian underground music scene for nearly 30 years releasing 18 works full of psych sound.Let’s start from the beginning. When you started being interested in making music? At what age you start playing the guitar and what mostly influenced you to get into it? 

    FC (TH)I started quite late. It was around1986 during the last years of attending the Art Institute of Florence. I was 17 years old and my first instrument was an electric bass which I learned to play by myself. It was a casual an immediate love, and a few months later I was already playing with some local bands whose genre was by bands like GBH, Big Black, Black Flag. Later I start being interested in the Paisley Underground and Garage Punk. The guitar arrived only later as a function of the TRIP HILL project.

    Which musicians have influenced you and changed your style?

    FC (TH)At the beginning I could not get interested in individual musicians. but I was mostly influenced by American bands from ’67 to ‘71 like: Ultimate Spinach, Joe Byrd and the Field Hippies, Hapshash and the Colored Coat. That’s when I start to collect records from this type of bands/artists.

    In the early 90s you were part of two psych rock bands of the Italian scene: I Barbieri (from ’91 to ’92 as bass player) and Stoici, with whom you recorded only two self released cassettes: “ To Sum Up “ and “ Open Your Eyes Part Two “. What can you tell us about your experience with thise two bands that were also musically different in style. I Barbieri were more into psych beat, while Stoici were more into garage punk rock. So, which of the two gave more satisfaction as musician?

    FC (TH) Stoici were a local band and we rarely left our region. On the contrary, I Barbieri had already released records for some Italian labels, and when I joined them I began to play in most part of Italy in a very intense way. I have very fond memories of both bands, even though Stoici was mainly my own project. When I joined I Barbieri they were already a well known band because they’ve have been around for quite a few years. However, these bands weren’t the only ones I played with. In 1999 I played with a band called STA-T. This was a trio formed by 2/3 of women and we were influenced by Mod and Punk ’77. We released a self produced 7”, and subsequently we’ve been part on the Mondo Beat compilation Vol.2 for Fce Records ( Sony ). But above all FRACTAL MOB, an electronic and experimental music duo influenced by the music of Cluster, Harmonia, Cosmic Jockers, with whom I recorded a demo cassette in 1998 then reissued as ltd edition vinyl of 300 copies via Psych-Out Records in 2006.

    With Stoici, I see you were also covering. Arthur Lee’s Love “Signed D.C.” and Jefferson Airplane’s “White Rabbit” How did the choice to honor these great groups and these two songs in particular come about?

    FC (TH) We didn’t cover only these two songs, but as a garage-band we also covered many other songs including Zakary Thaks, Liberty Bell, Pebbles, Outsiders, Q 65, Monks, Small Faces…

    So, one day you realised that wasn’t all this that you wanted as a musician. You decided to go solo to create and experiment with your own music. How was when you first start working on your own material? Do you already had in mind how you wanted to sound?

    FC (TH) To tell the truth I was getting tired of playing in bands, especially the live had become a boring routine. In 1994 I couldn’t do it anymore and finally I decided to give my bass guitar a rest for a full year. 1994 was a turning point, I got married, my son was born, and I changed my job. We had little money and lived for a few years in a basement. During that time I was becoming passionate about those little realities of “one man band” and “home recording” scattered around the world, musicians who with a cassette recorder and a few toy keyboards produced fantastic home made music and… “out of their minds.” Rockerilla had a page about these tiny amateur productions, then fanzines like Chroinga Well, Ptolemaic Terrascope and other minors did the rest. I bought a new Tascam 424 and started recording and improvising with the heads of my record deck. The first recordings were with the electric bass, a drum machine and the volumes of “Sound Effect” in vinyl, I didn’t even have a synthesizer.

    At the beginning it was you, your bass guitar and the tape recorder or you played other instruments? Was it a slow recording procedure or an easy one?

    FC (TH) It was hard, but at the same time it all came to me very natural. After a short time I began to understand a littkle more the electric guitar, acoustic guitar, and drums, this time the real one and not the drum machine. With the first two demos I was starting to see how it works and can still feel that they have many influences from psych-bands.

    When you realised that you finally found your quintessential musical maturity?

    FC (TH) That happened when the listening were getting more difficult (from improvisation, to free-jazz…) . Being self – taught I was aware of my limitations, but I believe that a person should always go further.

    Your first works came out on cassette only, via UK Steve Lines legendary Acid Tapes (Reefus Moon, Alice’s Orb, The Chemistry Set, Paul Roland…). Later you put them together on a dbl album titled “Takes From Oblivion” released via Psych -Out Rec. How did you get in touch with Steve and what were your expectations then?

    FC (TH) I was a disgruntled fan of Acid Tapes!!! Beautiful and legendary. I sent my first demo to Steve and he immediately put it on his list. When he later learned of the output of the second cassette, he called me saying that he was interested to include that as well. I had no expectations, I was just happy to have been included in that “catalogue of visionaries,” and that for me was more than enough.

    After this experience, and after releasing two records via Psych -Out and W Dabliu, you decided to self release your own music via your own label ( I believe ) Rinfresko Elettriko Records. Was this because you wanted to take care of your own releases  or….

    FC (TH) In 1997 I made 5 packages and sent the second demo to as many labels as possible. Three of them replied saying that they were very interested on my music . The first was Gary Ramon of Acme Records, but he wouldn’t be able to print it soon. Then the late Mauro Bensi showed up at my house the day after receiving the demo. The first LP “Shoesting” came out a few months later for his W Dabliù records. I’m a bad entrepreneur of myself, I hate marketing and I haven’t contacted any more labels. After a period of inactivity from 2008 to 2014 I moved to other platforms like Bandcamp. Rinfresko Electriko records is my little label already from the early demotapes.

    Listen to your music is like reviving the amazing psychedelic sound of the 60, and not only. Each record explore an infinity of genres, from psych garage rock to acid folk and experimental guitar sound with a voyage into kraut rock too. Your mind is like a rainbow whose colours brighten every field. How do you work on each and every record?

    FC (TH) The cover of “Yesterday Sun of Tomorrow” went to print because of the producer’s need even before I had composed the tracks, since then I have found my method, making the covers before the work and inspiring me to compose the music.

    One of your albums is the 2014 split with New Zealander Craig Williamson aka Lamp of the Universe. Another musician who operates as one man band whose musical vision has affinities with yours. Have you known each other for a long time? What creative path has led you to share this project?

    FC (TH) I never met Craig, but I knew his work well, especially his early works. The whole operation was done by Andreas of Clostridium Records.

    Once you’ve worked out an album pattern did you always work with a theme in mind or it changes on the way? Is there a phase of experimenting with different tuning?

    FC (TH) When I start working on a new project things evolve and change continuously. I often find myself deciding which track to put on the album at the very last minute. I have a fairly large archive of recorded material on cassettes, reels and digital files and so I have the opportunity to retrieve and process a part already recorded if the context is the right one. The experimental phase is continuous. I often use open D tunings and also variants.

    Most of your music is instrumental, but sometimes you decide to give other light and expressivity in a song adding vocals to it. Tell me, how do you choose which song need some vocals in it ? 

    FC (TH) The voice for me is a real nightmare. I hate to sing. And I honestly think I’m bad. If I find a progression of interesting arrangments that must follow a vocal part, then it becomes painful, so I leave it. I write texts on small pieces of paper as they come in to my mind and that even change while I start recording them. I don’t feel I have any message to deliver to those who listen to my songs and I would often be tempted to do mumbling like Dunlavy or Paul Chain…

    You’re a multi instrumentalist. On your records you play a variety of instruments, from electric sitar to moog, drums… But at some point you invite in the studio some friends to help you out. How comes?

    FC (TH) Apart from being excellent musicians, they are mostly old friends with whom I have often undertaken projects. Andrea Papi and Claudio Macchia were in the Stoics line-up for example.
    I believe most of your music is recorded and mastered at home, but recording in studio is a different matter. How you choose the recording studio to record your music?

    Well ironically I’ve always joked about calling my basement-studio under different names, actually it’s always my home. My creative approach is based on momentary and non-repetitive inspiration. I look for that freshness given by the moment, and maybe this is the naif sound that characterizes me.

    FC (TH) I read that the artworks of your records are made by your wife Cristina. Do you perform this creative phase together or do you currently create inspired by music or choose from a series of works already done?
    Cristina works as a graphic artist. And in the house she was the vinyl collector! We say that most of the time I personally deal with the design of the cover, but I leave it to her to supervise the layout.

    At times it seems that you abandon yourself and let your mind guide your guitar, or any other instrument by putting out magical melodies. Do you find any relation between dreaming and composing?

    FC (TH) A trip, a cathartic trip that I let flow. The arrangement is also minimal and momentary. I don’t tend to re do or repeat the song in the following days, it would be like playing with a band and I don’t want that. I can reemerge from the studio at night as after ten minutes.
    Which are your main influences? I can hear some Spacemen 3, Spiritualized, Suicide, Robbie Basho, Experimental Sonic Youth, krautrock…

    FC (TH) The groups you mentioned are definitely points of reference. Before being a musician I was an avid consumer of music , especially of productions years 60 and 70 such as The White Noise, Silver Apples, Hawkwind, Terry Riley, Oliver’s experimental folk, Fresh Maggots, but also the Japanese Magical Power Mako. In recent years I have listened to a lot of our Italian production as Egisto Macchi, Grupo Di Improvisazione Nuova Consonanza, The Feed-Back…

    The title of your new album it’s quite intriguing. It sounds like the name of 60s Ohio, USA, garage band The Ant Trip Ceremony. Is it just a case or…

    FC (TH) Ahahaha sure! A little pun in homage to that band!

    In your opinion what is the most experimental record of your production and what is the most psych rock?

    FC (TH) They’re all quite weird and different in their own way. I find a lot of people who are passionate about my early works and this is nice, but I am more connected to the more recent works even though they have not had the luck to come out on vinyl. One out of all “Automatic Folk & Flowers,” I love that job! The photo turned in fucsia was taken on a weekend bike in the beautiful valleys of Comacchio.

    What are your plans for the future as recording concerning?

    FC (TH) I will take time but with the next job I want to push myself further. I intend to make something ugly and hard to ‘digest’, a mix of sounds, feedback and fluctuations. As usual the artwork is already ready, the music instead is all to write…

I commenti sono chiusi.